Zdrowy sen to podstawa zdrowego stylu 偶ycia – ja nie mam ku temu w膮tpliwo艣ci 馃檪 Podsumowuj膮c 12-tygodniowe wyzwanie Kobieca OdNowa zebra艂am dla Ciebie najwa偶niejsze elementy, o kt贸rych warto pami臋ta膰, aby poprawi膰 swoj膮 jako艣膰 snu.

1.       W ci膮gu dnia pami臋taj o wyj艣ciu chocia偶 na chwil臋 na dw贸r, aby mie膰 kontakt ze 艣wiat艂em dziennym – to pomo偶e w regulacji twojego rytmu dobowego. Po艂膮cz to najlepiej ze spacerem, bo ruch w ci膮gu dnia korzystnie wp艂ywa zar贸wno na tw贸j sen, jak i na szybsze zasypianie.

2.       Ostatni膮 kaw臋 wypij nie p贸藕niej, ni偶 6-8h przed snem, a ostatni posi艂ek postaraj si臋 zje艣膰 najp贸藕niej na 3-4h przed snem. Je艣li jednak wieczorem 膰wiczysz i potrzebujesz jeszcze co艣 zje艣膰, niech to b臋dzie posi艂ek lekkostrawny, kt贸ry w nocy nie b臋dzie zalega艂 w 偶o艂膮dku. Dobrym pomys艂em s膮 w tym kontek艣cie koktajle.

3.       Je艣li lubisz drzemki, ostatni膮 postaraj si臋 zrobi膰 maksymalnie do godziny 14. Pami臋taj, 偶e najbardziej regeneracyjna drzemka to taka, kt贸ra trwa do 20-30 min.

4.       Wieczorem unikaj jasnego 艣wiat艂a o zimnej barwie, a zamiast tego postaw na o艣wietlenie o ciep艂ej barwie, pomara艅czowo-czerwonej.

5.       Na minimum godzin臋 przed snem zrezygnuj ju偶 z korzystania ze smartfona i bycia online. Chodzi o zar贸wno i 艣wiat艂o niebieskie, jak i o rozbudzaj膮ce emocje, kt贸re cz臋sto towarzysz膮 przegl膮daniu medi贸w spo艂eczno艣ciowych.

6.       Alkohol i inne u偶ywki przed snem zaburz膮 jego jako艣膰. Nie warto.

7.       Zastosuj w sypialni temperatur臋 3xC – niech b臋dzie tam ciemno, cicho i ch艂odno.

8.       Ustaw budzik o przyjemnej melodii, aby dobrze zacz膮膰 dzie艅.

To najwa偶niejsze elementy, kt贸rych zastosowanie powinno ju偶 realnie wp艂yn膮膰 na popraw臋 twojego snu. Je艣li zainteresowa艂 Ci臋 ten temat i chcia艂aby艣 pozna膰 wi臋cej szczeg贸艂贸w na temat dobrej jako艣ci snu – zach臋cam Ci臋 do przeczytania mojej ksi膮偶ki: 鈥濲ak spa膰, 偶eby si臋 wyspa膰?鈥 馃檪

Autorka: Daria 艁ukowska

Popularyzatorka wiedzy o zdrowiu, autorka ksi膮偶ki o 艣nie 鈥濲ak spa膰, 偶eby si臋 wyspa膰鈥. Absolwentka Uniwersytetu Medycznego i AWF w Poznaniu. Na co dzie艅 obala dietetyczno-zdrowotne mity na kanale Youtube 鈥濬orma na 偶ycie!

Nasz膮 ekspertk臋 znajdziesz tutaj:
Youtube: https://www.youtube.com/formanazycie
Instagram: https://www.instagram.com/daria_formanazycie/
Strona www: http://www.formanazycie.pl

BeActiveTV r贸wnie偶 w sklepach: