Każde Święta to czas pełen wyzwań? W końcu nasza tradycyjna kuchnia nie należy do najlżejszych. Zawsze przy takich okazjach obawiasz się, że te kilka dni świętowania zaprzepaści wszystkie Twoje wysiłki? Nie martw się. Wielkanoc też może być fit. Zainspiruj się naszymi przepisami i świętuj zdrowo!

Szukasz pomysłu na niskokaloryczne zamienniki tradycyjnych potraw? Skorzystaj z naszych pomysłów na fit Wielkanoc. Są one i zdrowe, i pyszne. Powinny przypaść do gustu nawet najzagorzalszym wielbicielom tradycyjnej kuchni. 

Zamiast majonezu

Majonez to król wielkanocnego stołu. Niestety bardzo kaloryczny, tłusty i mocno cholesterolowy. Można go jednak zastąpić. Postaw na sosy na bazie jogurtu lub zdrowych, roślinnych tłuszczy.

Sos jogurtowo – pietruszkowy

Sos jogurtowo - pietruszkowy

Jogurt wymieszaj z olejem, sokiem, poszatkowaną natką i przyprawami.

Sos z awokado

Sos z awokado

Jogurt zmiksuj z awokado, sokiem, zmiażdżonym czosnkiem i przyprawami. Wymieszaj z poszatkowanym szczypiorkiem.

Autorka: Marta Kielak

Dietetyczny majonez

Dietetyczny majonez

Jajko ugotuj na twardo i obierz. Pamiętaj, by zbytnio go ostudzić. Ma być ciepłe, ale nie gorące. W misce wymieszaj pozostałe składniki z przepisu: serek wiejski, musztardę, sok z cytryny i ocet winny. Następnie połącz je z pokrojonym jajkiem. Przypraw solą i pieprzem wedle uznania. Całość zmiksuj na gładką masę.

Zdrowe ciasta

A co z wypiekami? Wiele z nasz czeka ma święta właśnie ze względu na słodycze. Uważaj na śmietanowe, ciężkie kremy i grube pierzyny lukru. Zdrowszym wyborem będą równie pyszne bakalie czy gorzka czekolada oraz ciasta kruche, takie jak nasz tradycyjny wielkanocny mazurek.

Fit mazurek na Fit Święta

Fit Mazurek

Wszystkie składniki ciasta wymieszaj w misce. Przełóż na blat wysypany mąką i wyrabiaj do momentu, w którym zacznie przypominać plastelinę. Uformuj kulę i włóż do lodówki na pół godziny. Następnie rozwałkuj je na grubość ok. 1 cm. Wyłóż formę papierem, przełóż ciasto i nakłuj równomiernie widelcem. Piecz piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez 10–15 min.


Kaszę jaglaną do przygotowania kremu przepłucz gorącą wodą, możesz też lekko podprażyć ją na patelni. Ugotuj ją w mleku z dodatkiem pokrojonych daktyli. Ziarno powinno być miękkie i lekko słodkie w smaku. Do kaszy dodaj rozgniecionego banana oraz rozpuszczoną czekoladę. Wszystkie składniki zblenduj na gładką masę. Całość wyłóż na przestudzony spód. I włóż na całą noc do lodówki.

Fit kuchnia nie musi być nudna i bez smaku - użyj fantazji oraz innych naszych przepisów, by przygotować zdrowe potrawy na świąteczny stół. Zainspiruj się pomysłami na fit kolację, obiady i desery i zafunduj sobie zdrowe święta bez wyrzeczeń.

Dbamy o to, by fit życie nie było nudne i regularnie podrzucamy nowe pomysły. Chcesz dostawać je wprost na skrzynkę mailową? Zapisz się do newslettera i niczego nie przegap.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *